10 Eylül 2010 Cuma

Ay çiçeği, Günebakan, Güneş çiçeği

Bizim bildiğimiz ay çekirdeğinin ne de çok ismi varmış. Her yörede başka adlandırılmış. Bilecik'te de sevilerek tüketilen bir gıda. Daha doğrusu buranın şivesiyle çitlenen (yenen) bir bitki. Birde çitledikten sonra kabuklarını yerlere atmasalar çok iyi olacak ama maalesef bu konuda biraz duyarsızlar. Neyse asıl konumuza geçeyim.:)


Tabiatla baş başa olmayı sevdiğim için, dağ bayır, orman yürüyüşe çıkarım. Bu sefer yolum ayçiçeği tarlasından geçti. Gerçekten görülmeye değer bir manzaraydı.

Bazen düşünüyorum da tükettiğimiz gıdaları çarşıdan, pazardan hazır alıyor, rahatça soframıza getiriyoruz. Acaba bu gıda nasıl yetiştirildi, ne zahmetlerle ne gibi işlemlerden geçti ve kaç elden geçerek bize geldi. G DO, hormonlu, zirai ilaçlar, kimyasal gübreler vs. o konuya girmiyorum. Aslında çok vahim bir konu ama bunlardan başka bir yazımda konuşuruz.

Burada vurgulamak istediğim. Bir ürünün nasıl yetişip, masamıza geldiği. Tabi ki bu arada çiftçi kardeşlerimize teşekkür borçluyuz. Birçok zahmetle bu ürünleri yetiştirip,(az para kazandıkları halde) bizlere ulaştırdıkları için.

Tabiattaki bu gözlemlerimden sonra Yüce Yaratıcıma binlerce şükürler ettim. Gerçekten her şeyde eğer iyi gözlemlerseniz, bir sürü yaradılış mucizesi görebilirsiniz.

Tüm arkadaşlarıma harika bir hafta sonu diliyorum. Kalın sağlıcakla.

Fotolar: Alp

2 yorum:

  1. Size özendim desem bana gülmeyin bu sabah saat dörtte memleketime indim. Her yer karanlık.
    Haklı olarak o saatte marketler kapalı ve ben AÇÇÇ hemde çok AÇIMMM.. Fırına gittim yeni açmışlar..Süklüm püklüm taze ekmeğin hayalini kurarken bayatını bile bulamadım. Taksiye bindiğim gibi eve..Ev tımtıkır giderken bozulur diye boşalttığım için kuru erzak haricinde bişey yok. Ben zavallı yolda kraker almıştım bir filcan kahveyle bir kaç kraker
    atıştırıp yattım.biraz uykudan sonra kalktım
    ben yine aç..Biraz un varmış yoğurdum mayaladım.
    Oturdum bir güzel ekmek yaptım..Güzel oldu hani
    bir dahamı töğbe ekmeksiz yola çıkarmıyım..:)))

    YanıtlaSil
  2. İnci Hanım...katıla katıla güldüm desem kızmazsınız değilmi..??..:))))
    Fakat iyi taraflarıda çok..
    Tatildesiniz,memlekette ne kadar güzel..
    ikincisi de yaptıgınız ekmek taze taze ve sıcacık kimbilir nasıl güzel olmuştur...
    üçüncüsüde bence çok güzel bir hatıra olmuş..:)))
    Hayırlı günler diliyorum....

    YanıtlaSil