20 Eylül 2010 Pazartesi

Kışlık Bahçem Hazır..:)

Bahçe ile uğraşmak hobilerimin arasında, hem yetiştirdiğim organik sebzeleri tüketiyorum, hemde nasıl büyüdüklerini gözlemlemek, toprakla uğraşmak ayrı bir zevk veriyor. 

Böcek ilaçları, zirai ve tarımsal ilaçlar vs. kesinlikle kullanmıyorum, sadece çiftlik gübresi.
Bazen ilaçlamam gerekiyor ama çok hafif ve az miktarda kullanmaktan yanayım.

Eger İstanbul'a dönme kararı alırsam, en fazla özleyeceğim yer, bu bahçe olacak. Bu yaz pazardan Soğan,sarımsak,domates,marul, biber gibi şeyleri hiç almadım desem yeridir.
Şimdi ise kış için marul, kıvırcık, taze soğan, ıspanak ve roka diktim. Marul ve kıvırcıklarım neredeyse oldu diyebilirim. Bir ay içinde diğerleri de hazır olurlar.

İmkanı olan arkadaşlara mutlaka tavsiye ederim. Ufak bir bahçe yapın ve kendi yetiştirdiklerinizin tadına bir bakın. Pazardan aldıklarınızla sizin yetiştirdiklerinizin arasında farkı görünce hayret edeceksiniz.

Şimdilik sizin kafanızı fazla şişirmeden noktayı koyayım. İlgilenen arkadaşlar için,önümüzdeki yazımda pepino kavunundan bahsedeceğim. Buda yeni merakım..:)

Tüm arkadaşlarıma neşeli ve mutlu bir hafta diliyorum.
Yolunuz düşürse benim bahçeme uğrayın..:)))
Fotolar: tabi ki alp..:)

6 yorum:

  1. Ellerinize, emeğinize sağlık..Afiyetler olsun..
    Bende köydeyim ama bazı işler yüzünden daha resim bile çekemedim.Bahçe gözününalabildiğine büyük ama istanbula döneceğim için bişey yapamıyorum..Sizede hayırlı, mutlu, sağlıklı haftalar diliyorum..Sevgiyle kalınız..

    YanıtlaSil
  2. Wayyy vayyy siz bnm gezmelerime gıpta edin bende sizin bahçenize her zmn bahçeli bir evimin olmasını hayal ediyorum belki birgün..Neden olmasın:)

    YanıtlaSil
  3. Bahçeniz cok harıka görünüyor,benımde balkonumda yetiştirdiğim maydonoz,feslegen,nane tazesoğan ve çeri domatesim var.Onlar buyudukçe benımde sevıncım artıyor.bu sevıncı herkesın yasamasını dılerım.size ve bahçenize kolaylıklar dılıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar güzel yorumlarınız için hepinize teşekkürler....

    İnci Hanım, köy yaşantısı gerçekten harika,sizde şansısınız, hem İst. hem de köyde yaşama imkanınız var...:)))

    Sessizce, Hayal etmek gerçekleşmesi için ilk adımdır bence. Size bir vosvos, ve bahçeli bir ev kısmet olur inşallah...:)))

    Heden, İstanbul'a dönme planları yapıyorum ama burda ki güzel doğadanda ayrılamıyorum. Fakat Bilecik o kadar ufak bir yerki, ilerideki yazılarımda bahsedeyim..:)

    Arkadaşlar hepinize neşeli ve mutlu günler diliyorum...

    YanıtlaSil
  5. ˚˛*˛°.˛*.˛°˛.*★2011★ YENİYIL'DA★* 。*˛.
    ˛°_██_*.。*./ ♥ \ .˛* .˛。.˛.*.★*HERŞEY*★ 。*
    ˛. (´• ̮•)*.。*/♫.♫\*˛.* ˛_Π_____.♥GÖNLÜNCE OLSUN♥ ˛* ˛*
    .°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\*. ˛*.。˛* ˛. *。2011
    *(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬╬*˚ .˛ ...........SAGLIKLI VE HUZUR DOLU BİR YIL DİLERİM..

    YanıtlaSil