5 Haziran 2011 Pazar

Evde Pepino yetiştirmek

Kısa bir aradan sonra tüm arkadaşlarıma tekrar merhaba..:) Nerede kalmıştık ? Pepino merakımı anlatacaktım..Bu konu ile ilgilenen arkadaşlar varsa deneyimi hemen anlatmaya başlıyorum, evde pepino yetiştirebilir miyiz sorusuna, ben pratik olarak uyguladım, denedim ve yetiştirdim..:) Arkadaşımdan aldığım dört-beş dalı büyükçe saksılara diktim ve düzenli sulama ve bol ışıklı,güneşli bir yere yerleştirdiğim Pepino kısa zamanda yeşerdi,büyüdü ve meyvalarının tropikal ve egzotik tatlarına baktım. Harika bir tadı var, tatlı kavun ve portakal gibi bir tad bırakıyor insanın ağzında.  Yalnız iki önemli sorun var .Pepino fidesi 4-5 derecenin altındaki soğuklarda kuruyor. Yani ılıman iklimleri seven bir bitki..Bu yüzden saksılara diktim kışın kapalı bir mekana alabilmek için. İkinci sorun ise çiçeklerin tozlanması, bizim yerli arılar pepino meyvasının çiçeklerine gelmiyor. Bu yüzden çiçeklerin tozlanmasını biz kendimiz yapacağız, temiz bir ince sulu boya fırçasıyla çiçekleri zedelemeden fırçanın ucu ile hafifçe dokunarak bu tozlanmayı sağladım. Ve netice yüzümü güldürdü.Resimde görüldüğü gibi..:) Ayrıca dekoratif bir bitki görüntüsü ile salon çiçeği gibi de salonu müsait olan, salonda da büyütebilir. Buda başka sivri fikirlerimden biri işte....)  Pepino meyvasının yararları da saymakla bitmiyor, en önemlisi ise hücrelerin yenilenmesinde süper faydalı bir meyva, merak eden arkadaşlar Google ye sorarlarsa çok detaylı bilgilere ulaşabilir...:)
Tüm arkadaşlarıma başarılı ve mutlu bir hafta diliyorum...Şimdilik sağlıcakla kalın..:)

Foto: 1.Resim tabiki alp foto..:)
          2.resim alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder