8 Haziran 2011 Çarşamba

Fırında salyangoz yemeği



Resmi görünce ıyyy dediğinizi duyar gibi oldum...:))) aynen benden de ıyyyy....:))) Geçenlerde gittiğim kermeste bir stant vardı ki sormayın, başına kalabalık toplanmış ilgi fazla. Tabi bende meraklı alp, hemen kalabalığa karıştım. Bir de ne göreyim bizim sümüklü böcek dediğimiz, onların salyangoz dediği hayvancık. Hemen orada fırına atıyor ve sıcak sıcak salyangoz servisi yapıyorlar, tadına bakanlar da beğendiklerini söylüyorlar...Değil ben tadına bakmak, hiç bir çeşidini yemem doğrusu, ismini duyduğumda bile itici geliyor.Daha önceleri salyangoz yetiştirildiğini duymuştum fakat hayret, bu salyangozun çok çeşitli olarak gıda sanayinde kullandığını ilk defa burada öğrendim. Sosislisi , sucuklusu, acılısı , baharatlısı, güveçte salyangoz vs. liste böyle uzayıp gidiyor.

Ne kadar nefis olursa olsun ben almayayım..:))  Ayrıca salyangoz kreminin de hanımlar tarafından yaygın bir şekilde kullanıldığını öğrenmiş oldum bu arada...:)) 
Tüm arkadaşlarıma harika bir gün diliyorum..:))
Not:
İlk foto alıntıdır.Diğerleri tabi ki alp foto..:))

4 yorum:

  1. valla benden de bir ıyyyyy çocukken bahcede koşturup yakalardık ama şimdi helede yemegi aman ben almayayım.bende size güzel bır gun dılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Valla böyle haberleri duyunca Kendi Türk mutfağımıza şükrediyorum.Dediğiniz gibi insanın içi bir tuhaf oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Heden hanım aynı fikirdeyiz...ben tercihimi sizin tariflerinizden yana kullanıyorum...:)))) teşekkürler. güzel yorumunuz için...:)))

    YanıtlaSil
  4. Can İstanbullu arkadaşım güzel yorumunuza teşekkürler..:)) Çok haklısınız... hele bizim Akdeniz mutfağı muhteşem tatlar sunuyor...:)))

    YanıtlaSil