31 Temmuz 2011 Pazar

Ramazan Ayımız Mübarek olsun.


Bir Ramazan ayına daha ulaştık Yüce Yaratıcımın izniyle. Her Ramazan da olduğu gibi gene tatlı bir telaş içindeyiz. Bütçemiz elverdiği ölçüde alış verişimizi yaptık iftarlıklarımızı aldık. Kısmet olursa yarında Oruçlu olacağız.
Aslında bu mübarek ay fırsatlar ayı bence, yaşantımız nasıl olursa olsun, bu ayda kendimize beyaz bir sayfa açıp, bunu hayatımız boyunca sürdürürsek bence kurtuluşa erebiliriz. Tabi ki Yüce Allah'ımızın rahmetiyle.
Ramazan ayında tuttuğum Orucun her saniyesinden keyif alıyorum ve mutlu oluyorum. Yalnız beni en çok etkileyen ve haz veren hani o son dakikalar vardır ya, ezan okunur top atılır. Bizde sofra başında duamızı yaparken işte o bir kaç dakika bende çok büyük bir mutluluk yaratıyor. Orucumu tutmuşum, ibadetimi yapmışım ve Yüce Yaratıcımın verdiği rızıkla orucumu açıyorum. Bundan daha büyük bir mutluluk olabilirmi..
 Aydınlık yüzüyle gelen Ramazan bir 'ruh şöleni'dir. Ruhun aslına rücû etme; Allah'a dönme vaktidir. Çünkü o ruhlara Râb kendi ruhundan üflemişti.
Tüm Müslüman arkadaşlarıma hayırlı Ramazanlar diliyorum.
Foto : Her zaman olduğu gibi alp foto
( Kayıboyu Cami, Anadolu'nun sayılı camilerinden ve Bilecik'in en büyük camisi vede gökyüzünün güzelliği..)

17 Temmuz 2011 Pazar

Fırında nefis sebze kebabı

Kebap deyince aklımıza hep etli,köfteli kızartmalar gelir. Bizim mutfakta yapılan bu nefis kebapta ise et kullanmadan sadece sebzeler ile nasıl lezzetli ve sağlıklı kebap yapılacağını paylaşmak istiyorum. Aslında bu tarifimizi daha öncede anlatmıştım. Ve yapan arkadaşlardan tam not almıştı. Bu sebze kebabı fırında çok iyi netice vermektedir. Ben bu sefer mangalda denedim. Mangal dada çok harika oldu ama  fasulye ve  havuç biraz pişmedi gibi, yani biraz hıtırlı kaldı. İyi simi siz bu tarifi denemek isterseniz fırını kullanın..:)

MALZEMELERİMİZ:
2 adet havuç
15 adet mantar
2 adet kabak
10 adet taze fasulye
2 kaşık zeytinyağı
1 tutam ince kıyılmış fesleğen
2 adet kırmızıbiber
2 adet sivri biber
Ve az tuz

YAPILIŞI:
Bütün malzemelerimizi temizleyip, mantarları saplarından ayırıyoruz, kabak ve havuçlarımızı dilimliyoruz, fasulyeleri boyuna göre iki veya üçe kesiyoruz, biberlerimi boyuna göre dörde bölüyoruz. Mantar hariç diğer sebzelerimizi bir kapta zeytinyağı, az tuz ve fesleğenle karıştırıyoruz, arada sırada karıştırarak 1 saat kadar beklettiğimiz sebzelerimizi ve ayrı tuttuğumuz mantarlarımızı çöp şişe sırayla geçiriyoruz. Alüminyum folyo veya yağlı kâğıt serdiğimiz fırın tepsimize alıp, önceden ısıttığımız fırına sürüyoruz. Üstleri kızardı mı fırından alıyoruz. Sıcak sıcak servis yapın. Afiyet olsun…Bu tarifim 4 kişiliktir, hazırlama süresi 15 dakika, pişirme süresi 20-25 dakikadır.
Tüm arkadaşlarıma neşeli,sağlık dolu başarılı bir hafta diliyorum. Kalın sağlıcakla.
Foto : Tabi ki alp

16 Temmuz 2011 Cumartesi

Gece zevkim ve mutluluğum..:))

Genelde akşam 21,oo den sonra bir şey yemem. Yalnız bir şey hariç. Soğuk kavun, özellikle sıcak yaz gecelerinde süper bir lezzet. Gece kalktığımda sessizce doğru mutfağa , buzdolabına gündüzden koyduğum ve buz gibi soğumuş kavunu mideye indirmeye. Böyle güzel bir şey olmaz arkadaşlar, hem mutluluk veriyor hemde sakinleştirici bir etki yapıyor. Sonrasında doğru yatağa ve deliksiz bir uyku sabaha kadar..:))

İnanmıyorsanız bir deneyin derim yalnız bu arada buzdolabından başka şeyler tırtıklamak yok.:) Eğer başka şeyler de atıştırmaya kalkarsanız, kavunun bu güzelim etkisini göremezsiniz.:) Sadece tatlı ve tam olgunlaşmış, bir dilim soğuk kavun. Ayrıca kavunun sağlığımıza etkileri saymakla bitmeyecek kadar çok.

Bu arada bazı hanım arkadaşlar çeşitli karışımlarla kavunu yüz maskesi olarak kullanmaktadır..:)) Yüz kısmına parlaklık ve gençlik verdiği belirtilmektedir. Ben kavunu canlı canlı mideye indirmekten tarafım..::)))))
Tüm arkadaşlarıma harika bir hafta sonu ve sağlık bir yaşam diliyorum..Şimdilik hoşça kalın.
Foto : Her zaman olduğu gibi, tabi alp foto.

13 Temmuz 2011 Çarşamba

Nefis bir salata tarifi.

Vereceğim salata tarifini özellikle mangal yapacağınız zaman, ya da evde et ve balık ızgaralarının yanında hem kolay, hem de çok lezzetli ve iştah açıcı olarak kullanabileceğiniz bir salata çeşidi. Bizim Akdeniz mutfağından bir örnek diyebilirim..:)))  Aaaa ağzım kokar ben soğan yemem filan gibi mazeretler geçerli değildir. Hiç soğan yenmez mi  ?..:)))) İşte tarifi.:)

HAZIRLANIŞI:
Soğanları ikiye kesip, ince ince doğradıktan sonra, az tuz ile oğulur, (diri kalmaması için) , sonrasında sumak ve ince kıyılmış maydanoz doğranarak hepsini hafifçe karıştırıyoruz ve servis yapıyoruz. Afiyet olsun..:)))
Tüm arkadaşlarıma neşeli ve sağlıklı günler diliyorum.
Foto : Tabi ki alp
Mutfak tarifi : Fatoş

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Mutfaktaki Çığlık..:))

Ayıptır söylemesi geçen hafta pazardan balık almıştım, sardalya hem güzel oluyor, hemde hesaplı. Gel gelelim evde balık yapıldı mı ne yaparsanız yapın, kızarırken bütün kokusu eve yayılıyor. Bir kaç günde çıkmıyor. Eee artık o kadar da olacak. Fakat evde ki hanımlar ben ne zaman balık alsam hep söylenir. Tabi onların niyeti balık yemeye dışarı çıkmak..:))) Kolay mı bu devirde dışarıda balık yemek..:)))) Neyse gene böyle bir gün kızıma balığın nasıl kılçıklarından ayrılacağını gösterdim ve hepsini temizlemesini istedim..kızım da söylene söylene yapmaya başladı...yok ellerim kokacak..yok kokusu çıkmıyor..Ben tabi bu itirazlara alışkın olduğum için kulaklarım bu laflara tıkalı...:)))
Aradan bir kaç dakika geçti geçmedi, mutfaktan bir çığlık yükseldi, eyvah dedim bir mutfak kazası oldu herhalde, hep beraber mutfağa doluştuk. Kızım feryat ediyor, balıkların içinde ejderha gibi bir canavar var..!!?? Ne ejderhası kızım ne canavarı demeye kalmadı, balık torbasını açtım ki minicik bir deniz atı...:))

Hep beraber kahkahayı bastık tabi...:))) Kızım, dalga geçtiğimize biraz bozuldu ama hiç çaktırmadan işine devam etti...:)) Deniz atını da kuruması için balkona güneş gören bir koydum, bu günün anısına kurutup hatıra olarak saklayacağım..:))
Tüm arkadaşlarıma neşeli ve başarılı bir hafta diliyorum...Her şey gönlünüzce olsun..:)))