9 Ağustos 2011 Salı

Ramazan sofrası onsuz olmaz..

Hurmadan bahsediyorum, iftarı açarken önce yarım bardak su ve arkasından üç adet hurma yemezsem sanki İftarda bir şeyler eksik kalıyor gibime geliyor. Bu yüzden ne olursa olsun önce üç adet hurma..:)) Ayrıca hurma deyip geçmeyin bakın nelere yarıyor.
Hurmanın, protein, yağ ve karbonhidrat üçlüsünü bir arada içeren tek meyve olduğunu biliyor muydunuz? Dünya'da böyle başka bir meyve yok.
İçerdiği şeker sayesinde, orucunu hurma ile açanların oruçtan kaynaklanan halsizliği hızlıca yok olur. Bunun yanı sıra içerdiği demir sayesinde kansızlığa iyi gelir, cildi besler, yaşlanma belirtilerini azaltır, kalp ve damar hastalıklarına, kansere karşı koruyucudur, bol fosfor içerir ve kemikleri güçlendirir, hamilelik ve güneş lekelerini yok eder. Bin derde deva diyebileceğimiz bu meyveyi sadece Ramazan ayında değil, yılın her döneminde tüketmemiz tavsiye edilmektedir..
Tüm arkadaşlarıma Hayırlı Ramazanlar ve sağlık dolu günler diliyorum.
Not:  Bilgiler kısmen MSN den alınmıştır.
Foto: Her zaman olduğu gibi Alp tabiki..:))

2 yorum:

  1. Teşekkürler yemeye doyamadım bir tatlımı desem meyva mı? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumlarınıza teşekkürler..:) Eger tekrar gelip okursanız ben sizin sayfanızı bulamadım..URL nbizi verirseniz bende sizin sayfanızı ziyaret ederim..:))

    YanıtlaSil