10 Ağustos 2011 Çarşamba

Yumurta Yuvası

Arkadaşlar bu tarifi MSN de görmüş olabilirsiniz çünkü ordan aldım. Görmeyen arkadaşlar için bende bloğumda yayımlayayım dedim. Osmanlı mutfağında da kullanılan bir Anadolu lezzeti ,çok basit ve oldukçada kolay bir tarif. Çok ekonomik olması ve kolay hazırlanıp pişirilmesi sebebiyle uzun seneler Anadolu mutfağında kullanılmış ama son zamanlarda unutulmaya yüz tutmuş bir yemeğimiz. Ben fazla sizi meşgul etmeden hemen yapılışına geçeyim.

Malzemeler:
6 adet orta boy domates
6 adet yumurta
tuz ve karabiber
Malzemelerimiz bu kadar, hazırlanışı ise domatesleri uc kısımlarında kesip içini oyun ve yumurtaları oydugumuz kısma dikkatlice kırıyoruz,üstüne tuz ve karabiber serperek önceden ısıttığımız fırına sürüyoruz, pişinceye kadar fırınlıyoruz vede sıcak sıcak servis yapıyoruz. Ben baharat kısmında biraz değişiklik yaptım, tuz,karabiber, pul biber fesleğen ve kaşar peynir rendesi de kullandım. Bu tarifi çok değişik şekillerde kullanabilirsiniz, ikişerli porsiyon olarak veya ordövr tabağına birer tane gibi. Artık sizlerin tercihine kalmış,
Tüm arkadaşlarıma hayırlı iftarlar diliyorum.
Tarif: MSN den alınmıştır
Hazırlayan: Alp ve bizzat test edilmiştir...:))
Fotolar : Tabiki Alp..:)) fotonun üzerine tıklayarak daha büyük görünmesini sağlayabilirsiniz.

6 yorum:

  1. Alp bey daha önce ben bu tarifi görmedim,ellerınıze saglık çok guzel görunuyorlar.bence sizin uyguladıgınız baharatlar daha yakışır gıbı geldı kutlarım sızı.

    YanıtlaSil
  2. orjinal bir tarifmiş sahiden. sanırım domateslerin içi de çeşitli malzemelerle doldurulasa fena olmayabilir. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. tarif: süper :)

    fotolar: harika :)

    en kısa zamanda yapılası ve yenilesi bir lezzet..
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Alp bey böyle meraklarınızz olduğu öğrenmiş oldum.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Alp Bey, güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Sizin tarifiniz de çok değişik ve lezzetli ellerinize sağlık. Afiyetler olsun.
    Çeşnici Handan/Alternatif Mutfak

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum bu güzel yorumlarınız için..:)) Ve Ramazan ayının son iftarında Tüm Müslüman arkadaşlarıma hayırlı iftarlar diliyorum.

    YanıtlaSil